Vliegreis en eerste dag in Seoel.

8 juni 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Onze vliegreis van Amsterdam naar Seoel was goed verlopen. Het was de bedoeling om gisteravond al een verslagje te schrijven maar ik was zo ontzettend moe van de reis dat ik ben gaan slapen. Als nog even een verslag van de eerste dag van onze reis.

De hele vliegreis was een belevenis op zich. Bij aankomst op Schiphol mochten we gelijk doorlopen a.g.z we business class vlogen. Vervolgens naar de business lounge waar we tot het inchecken even heerlijk mochten relaxen onder het genot van een drankje en een hapje. Diepe zucht, de vakantie kon dan eindelijk gaan beginnen. Het maakt het reizen allemaal een stuk aangenamer en specialer zo vreselijk luxe te reizen. Boarden ging ook erg vlot doordat wij de speciale sky priority ingang mochten gebruiken. We werden naar onze plaatsen geleidt en ik moest mijn innerlijke kind tot bedaren brengen. Ik begon bijna te springen van enthousiasme. Moest natuurlijk wel net doen alsof dit de gewoonste zaak van de wereld was.  Er kwamen namelijk nogal geïrriteerde blikken van stugge Aziaten in het kostuum richting mijn kant door mijn enthousiaste kreetjes wauw, oh echt, kijk nou eens ect, ect. En knopjes hè, zoveel knopjes, voor de stoel natuurlijk, telefoon, voor de tv, en wat voor een tv. Overal op drukken natuurlijk en per ongeluk de stewardessen tot 2 keer toe voor niets laten komen. We kregen een heerlijk glas champagne aangeboden. Na het opstijgen nog een glas champagne of een ander drankje met nootjes of blokjes kaas. Vervolgens een reistasje van de ontwerper Jan Taminiau met toiletartikelen. Hebbe, hebbe, hebbe, maak me gek. Een keuze menu, 3 gangen heerlijk. Het bleef maar komen.  En natuurlijk de beroemde blauwe huisjes gevuld met jenever. Daarna de stoel in ligstand nog filmpje kijken en proberen te slapen een poosje, maar ja zoals velen weten door mijn opgewonden reis nerveuze tijd weinig geslapen, ondanks dat ik ruimte en privacy had voor een persoon met obesitas en 2 meter lang.

Na een goede vlucht zonder problemen was de aankomst in Seoel wat hectisch. Zoeken naar de bus die ons naar een buitenwijk van Seoel genaamd Jung-Gu zou brengen dichtbij de locatie waar mijn nicht en twee neven wonen. Waar we eigenlijk niet op gerekend hadden was de lange reistijd met de bus naar het hotel. Hierdoor kwamen we behoorlijk in tijdnood omdat  18:00 uur was afgesproken in ons hotel Kukdo met mijn nicht en neef. We kwamen 17:50 aan en er werd haastig ingecheckt en snel naar onze kamers gegaan om ons op te frissen. Om 18:25 naar beneden pas waardoor we bijna mijn familie miste die op het punt stonden weg te gaan. Het was geweldig om hun weer te zien. Ze namen ons mee naar een Italiaan waarschijnlijk dachten zij dat wij nog geen behoefte zouden hebben om koreaanse maaltijd te nuttigen. Heerlijk gegeten met zijn allen pizza's, pasta's en salades met een Koreaanse twist eraan, dus natuurlijk scherp en knoflook vooral heel veel knoflook. Gesprekken gingen redelijk in het engels. Yoon sun mijn nicht spreekt het nauwelijks maar mijn neef Seun Gi kan zich redelijk verstaanbaar maken en wat handen en voeten werk kom je er ook wel. Wat alleen erg ongelukkig was is dat mijn meegebrachte echte Nederlandse zoetigheden zoals stroopwafels, drop, tulpen chocolade ect,ect. niet zo handig was aangezien zij alle 3 diabetes schijnen te hebben. Foto's met hun heb ik niet die staan op camera van mijn vader maar die komen wel met ontmoeting aankomende zondag met mijn oom. We hebben het niet laat gemaakt omdat ik zat in te storten. Zondag voor mij morgen dus gaan we elkaar weer ontmoeten, maar daarvoor moeten we dus eerst weer vroeg op en een rit met de bus gaan maken naar de bergen. We rijden naar Sacheon waar mijn oom in de buurt woont om hem te ontmoeten en daar komen dan ook weer mijn nicht en 2 neven. Ja dus voor mij en mijn ouders een geslaagde eerste dag en heel fijn om mijn familie weer te zien.

Liefs teet

1. Sandy:
    8 juni 2019
    Super leuk Teet dat je dit met je ouders kan doen! Maak er een mooie, onvergetelijke reis van! En lief van je dat ik mee mag kijken via dit reisverslag😘
  2. Wendy van Beers:
    8 juni 2019
    Wauw, gaaf verslag. En heerlijk dat reizen in business Class. Super leuk om je te volgen. Heel veel plezier, geniet van alle dingen die je meemaakt. Dikke kus😘😘
  3. Wil Bronsteijn:
    8 juni 2019
    Heel leuk Teet, om zo je 1e belevenissen te lezen. Geweldig. Heel veel plezier en we zijn benieuwd naar je volgen blog 😘👍
    Groetjes, wil en cor
  4. Sandra:
    8 juni 2019
    Kan zien dat je het naar je zin hebt 😘😘
  5. Lidia:
    Lekker genieten vrouw 😘
  6. Gerda Ruchti:
    8 juni 2019
    Hahaha...Wat een heerlijke blog!!
    Zie Je zitten in je vliegtuigstoel!!
    Geniet meis!!🥂
  7. Corrie Vink:
    8 juni 2019
    Wat kan je heerlijk schrijven je bent een talent ,zo kunnen we heerlijk meegenieten van jou belevenissen TOP 👍😘
  8. Timon:
    9 juni 2019
    Heel veel plezier en geniet van het Koreaans eten ! Ik volg je !
  9. Nathaly:
    11 juni 2019
    Wat kan je leuk en goed schrijven, Thera! Je neemt ons helemaal mee in het verhaal. Business Class, wat een ervaring zeg. En leuk te horen dat de eerste dag zo mooi is verlopen. Ik ga verder lezen.