Hadong-gun

12 juni 2019 - Hadong-gun, Zuid-Korea

Hoi allemaal,

Over deze twee dagen in Handong is erg weinig te vertellen omdat we bar weinig gezien hebben.

Nadat wij de trein van Jinju naar plaatsje Hadong genomen hadden kwamen we aan in het Kensington resort. Een mooi resort in de bergen dat omringt wordt door Jirisin National Park. Uitermate geschikt voor wandelaars en hikers. De hoogste top, Cheongwangbong is 1915 meter hoog. Het park herbergt mooie historische tempels, de Daewon-sa, de Ssanggye en de Hwaeom-sa.  Een waterval, buril falls wat erg mooi zou moeten zijn, en een gebied die nog bruine beren zou moeten hebben en waar je ook mooi zou kunnen wandelen. Dus wij hadden plannen genoeg. Maar eerst eens een bak koffie en lunch scoren. Maar wederom door het voorseizoen was er geen lunch te krijgen en ook deze keuken was weer dicht, en ook voor het diner werd er verteld. Doordat de mensen ook weer geen Engels spraken konden zij ons niet goed uitleggen waar we dan wel terecht konden. Mijn ouders en ik hebben behoorlijk gezocht en kwamen na 15 minuten lopen in een aardig dorpje terecht met behoorlijk veel eetgegenheden. Maar tot onze verbazing waren zij ook allemaal dicht en werden we van het ene tentje naar het andere gestuurd. We waren een uur verder en we waren ietsjes lichtelijk geïrriteerd, klein beetje maar. Er bleek een supermarkt onder het hotel te zitten en zijn we daar naar binnen gegaan. Gelukkig warme koffie kunnen scoren, sandwiches en donuts. Gek he totaal te vreden met deze aankoop na paar uurtjes rond te hebben gedoolt Ondertussen ook een taxi geregeld naar een ander dorp waar je schijnbaar goed zou kunnen eten. Idd wat een leuk tentje, leuke bediening en bulgogi, een beef gerecht die je gaat BBQ op een plaat op tafel. Sommige van jullie hebben dat ook al eens een keer meegemaakt bij mij thuis. Het was heerlijk en de eerste koreaanse maaltijd die ik hier at. Dit maakte heel de dag goed een mooie afsluiting van de dag.

De volgende morgen begonnen mijn moeder en ik al slecht. Wij hadden heel de nacht niet geslapen. Buiten was het alleen maar aan het regenen dus hadden er een hard hoofd in dat we nog wat konden gaan doen. We kwamen er achter dat alles van de bezienswaardigheden te ver van het hotel lagen. We moesten alles met de taxi moeten doen. De ingang van het nationale park niet eens gevonden. Gebied bij de beren kon je niet wandelen dus daar komen dan de hikers in het verhaal en dat zijn wij dus niet haha. En er waren twee zielige beren in een omheinde gebied die zielig stonden te kijken naar ons. Tempels hebben wij dus ook niet gezien omdat zij op het park waren waar we de ingang niet konden vinden. Dus allemaal deze twee dagen waren wat minder geslaagd en erg jammer dat het verloren dagen waren. Maar morgen op naar Jeonju we maken er nog een paar laatste geweldige dagen van.

Liefs teet

1. Sandy:
    12 juni 2019
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen en maak mooie herinneringen😘
  2. Jeroen:
    12 juni 2019
    Hi Thera,
    Het gaat misschien niet allemaal volgens plan, maar vergeet er niet van te genieten.
  3. Tineke:
    13 juni 2019
    Geniet nog lekker Teet voor je het weet is het weer voorbij🔆😘♥️
  4. Wendy van Beers:
    13 juni 2019
    Elke keer weer genieten van je leuke verslag. Veel plezier dikke kus 😘😘