Teetje goes gangnam style

17 april 2019 - Spijkenisse, Nederland

De laatste keer dat ik naar mijn geboorteland Zuid Korea ben geweest was in 2007 met mijn gezin. Eerder had ik dit prachtige land al een keer bezocht met mijn adoptie ouders in 1992. Beide keren waren het fantastische weken maar weken die ook fysiek en emotioneel zwaar waren. Op beide reizen ontmoete ik een deel van mijn biologische familie. De eerste keer een biologische oom en zijn gezin, vrouw, twee zonen en een dochter. Deze oom is de oudere broer van mijn biologische vader. Een ervaring om nooit meer te vergeten. De tweede keer ontmoete ik mijn biologische vader wat ook weer zeer emotioneel en heftig was. Een deel van het begin van mijn jonge leven in Zuid Korea werd een stuk duidelijker. Maar de puzzelstukjes zijn nu nog steeds niet helemaal compleet. Waarschijnlijk zal dit ook nooit gebeuren a.g.z. Koreanen vaak door schaamte en schuldgevoelens nooit de waarheid zullen vertellen over hoe de adoptie tot stand is gekomen. Er worden heel veel verhalen verzonnen of de waarheid wordt lichtelijk verdraait. Ik heb dit geaccepteerd en ben niet meer zo zeer op zoek naar antwoorden. Dit keer ga ik het bezoek aan mijn geboorteland samen nog één keer met mijn adoptie ouders beleven. We maken een korte rondreis en zullen mijn biologische familie een bezoek brengen. Ik wil dit graag delen met jullie allen door een reisblog bij te houden. Dus lees, geniet en reis mee op ons avontuur.

Liefs Thera, Coos en Ieneke😘

1. Beppie:
    30 mei 2019
    Gaaf schat, veel plezier. En ik ben benieuwd.
  2. Lidia:
    30 mei 2019
    Have fun meis maak weer mooie herinneringen 😘
  3. Nathaly:
    30 mei 2019
    Hi Thera, hier Huibert en Nathaly. Wat een leuk idee! We gaan je volgen.
  4. Wil Bronsteijn:
    30 mei 2019
    Hoi Teet, heel leuk om je te kunnen volgen tijdens deze mooie reis. 👍😎 ben heel benieuwd😃
  5. Ruud:
    31 mei 2019
    Leuk Teetje, mooi ook dat dit mogelijk is.
    Mooie reis voor jou en je ouders toegewenst 😁😎🏜🛫
  6. Tineke:
    31 mei 2019
    Heel veel plezier we volgen je op de voet! Heel bijzonder dat je dit met je ouders kan doen🔆😘👍👍👍
  7. Monique:
    31 mei 2019
    Wat zal dit weer een bijzondere reis worden voor jou en je ouders. Ik wens jullie een onvergetelijke reis toe, geniet ervan en maak mooie herinneringen. Ben benieuwd naar je verhalen en je foto's. 😍😘😘
  8. Wim:
    Wordt vast fantastisch....veel plezier...xxx